Pinterest is één van de meest vergeten zakelijk mediatool die je kan inzetten voor jouw bedrijf. Iedereen promoot merendeels FB en Instagram om zichtbaar te zijn. Al is dat één van de meest veranderlijk kanaal. Vroeger kon je simpelweg posts delen. Nu moet je al gauw op de videotrend mee springen om beter zichtbaar te worden. Sindskort krijg je als bedrijf ook de mogelijkheid om te werken met de Threads app.
Dit heb je niet bij Pinterest. En ja, je kan je bedrijf hier ook mee in de spotlight zetten. Zelfs als je een coach, therapeut en stylist bent. Maar Pinterest werkt ook goed voor creatieve bedrijven zoals juweliers, keramiek, pottenbakkers, schilder, enz.
Welke voordelen heeft Pinterest?
Pinterest wordt nog altijd aanschouwd als het kanaal waar je leuke recepten en interieur inspiratie bewaart op een prikbord. Nochtans is het veel meer dan dat.
Pinterest is een krachtig platform voor bedrijven die op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun merk te promoten en verkeer naar hun website te genereren. Beschouw het maar eerder als een tweede Bing zoekmachine.
- online meer zichtbaarheid verkrijgen (meer verkeer naar jouw website leiden)
- verbeterde SEO dankzij Pinterest (Pinterest staat hoog in zoekresultaten – let daar maar eens op)
- De focus ligt niet op volgers en likes. Net gelijk elk ander platform is het wel belangrijk nieuw content te plaatsen en reacties uit te wisselen. Een zekere onderhoud heb je er dus wel aan.
- je content heeft een langere levensduur op Pinterest dan andere sociale media (zeker als ze herpind worden door anderen.
Hoe werkt Pinterest dan voor bedrijven?
Pinterest is een visueel zoekplatform. Gebruikers kunnen afbeeldingen en video’s opslaan, om deze nadien te delen met iedereen. Zelfs op hun eigen persoonlijke profielen. Het is dus een zoekmachine zoals zoals Google en YouTube dat zijn.
Om Pinterest zakelijk in te zetten maak je dus een account aan. Je maakt best een onderscheid tussen een persoonlijk profiel en een zakelijk account. Van daaruit plaats je dus pins, oftewel posts. Idealiter verwijzen deze pins naar jouw website, zodat mensen je vinden.
Een aanwinst als je pas start en een website hebt, maar nog geen blog. Met Pins kan je mensen ook warm maken voor je product. Dit moeten geen heel ingewikkelde foto’s zijn. Experimenteer gerust.
Wil je beginnen met Pinterest? Maar geen tijd of weet je gewoon niet hoe je moet beginnen? Contacteer me dan hier.
Ilse